Omnicom Media Group lancerer specialistenhed inden for e-commerce
06.03.2013

Omnicom Media Group etablerer i dag en helt ny type digital rådgivningsenhed i de fire nordiske lande. Resolution er en integration af alle de datadrevne discipliner inden for digital markedsføring, som er helt afgørende for en succesfuld forretningsmæssig fremdrift for virksomheder med e-commerce.

Samling af alle datadrevne digitale kompetencer
Resolution er et digitalt power house, som skaber forretningsmæssig fremdrift for virksomheder med særligt fokus på e-commerce ved at tiltrække nye kunder, styrke krydssalg til eksisterende kunder og nedbringe churn gennem integration af data fra både virksomhedernes eksisterende kunderelationer og den digitale markedsføring.

Resolution vil arbejde med at skabe datadrevne forbrugerindsigter, optimering af alle virksomhedens digitale aktiver og herunder søgemaskinerne samt det intelligente og programmerede indkøb af markedsføringsmuligheder i realtid. Tilsammen har Resolution således fokus på at løfte de centrale udfordringer for virksomheder med e-commerce, hvad enten det er rendyrkede webshops eller virksomheder, som har både fysiske butikker og en tilhørende digital forretning.

Lanceringen af Resolution er således et opgør med den fragmenterede struktur, der har præget rådgivningsmarkedet, hvor mange annoncører må forholde sig til en bred palette af niche-bureauer. Resolution er således ikke et isoleret search-bureau, ikke et afsondret real-time annonceindkøbs-bureau og heller ikke et helt løsrevet web analytics-bureau.

Hvis man som e-commerce virksomhed skal kunne udnytte digitaliseringen og Big Data optimalt, og i et konkurrencedygtigt tempo, kræver det fuld teknisk og operationel integration på tværs af alle discipliner, og det er baggrunden for etableringen af Resolution. Således skiller Resolution sig ud i det danske marked ved en helt ny tilgang til håndtering og aktivering af data i den digitale markedsføring og e-commerce.

Organisation i Resolution
I forbindelse med etableringen i Danmark udnævnes Jørgen Dueholm til Managing Director for Resolution. Jørgen Dueholm har været ansat i Omnicom Media Group i de seneste 8 år, hvor han har arbejdet med alle de datadrevne digitale discipliner, performance marketing og e-commerce.

Jørgen Dueholm udtaler: ”Den teknologiske udvikling og de nyeste muligheder inden for digital annoncering ændrer dagligt virksomhedernes muligheder for at skabe solide forretningsmæssige resultater igennem den digitale markedsføring. Det fordrer en organisation med en kombination af specialister indenfor blandt andet search, auktionsbaserede indkøb, realtidsindkøb, web analytics og konverteringsoptimering. I Resolution har vi ikke fokus på blot at skabe trafik, men vi fokuserer på at optimere hele virksomhedens digitale værdikæde med henblik på at nå virksomhedens rigtige mål, nemlig at skabe salg og indtjening. Her viser vores arbejde allerede, at vi kan reducere virksomhedernes leadpriser og øge deres salgsvolumener markant igennem vores integrerede tilgang i Resolution.”

Resolution er en del af Omnicom (OMC NYSE), og efter lanceringen den 6. marts i Danmark, Finland, Sverige og Norge vil det nye netværk nu være repræsenteret i mere end 70 markeder. Således er vi i Resolution del af et stort og ressourcestærkt netværk med dedikerede specialister inden for den datadrevne markedsføring og e-commerce. Med det globale netværk følger samtidig adgangen til globale og absolut markedsledende teknologi- og dataleverandører, som er helt afgørende for at kunne indfri potentialet i den datadrevne markedsføring.

Et paradigmeskift for marketing
Frank Aagaard Andersen, General Manager, Omnicom Media Group udtaler: ”Jeg er stolt over nu at kunne lancere Resolution i Danmark og resten af Norden. Resolution er en helt ny tilgang til marketing og salg online. Hos Resolution får du ikke en mediaplan, men en kontinuerlig optimering af den digitale markedsføring, som sikrer virksomheder med e-commerce forretningsmæssig fremdrift. Her er der intet spild og udelukkende fokus på at kunne skabe effekt igennem målrettet digital tilstedeværelse og annoncering.”

Resolution vil under Omnicom Media Group samtidig arbejde tæt sammen med InsightGroup, der arbejder med avancerede beslutningsstøttesystemer blandt andet baseret på avanceret statistisk modelleringsarbejde af store datamængder. Sammen vil de to rådgivningsenheder levere fuldstændigt integrerede data management løsninger til annoncører og e-handlende.

Resolution repræsenterer samtidig også den nye virkelighed for virksomhedernes marketingansvarlige. ”Marketingansvarlige i de danske virksomheder har i mange år måttet henholde sig til deres intuition, når der skulle træffes beslutninger omkring markedsføring og annoncering. Den tid er forbi. Nu skal man som virksomhed evne at omsætte data til indsigter og handlinger i realtid. Det er præcis den opgave, som vi i Resolution hjælper annoncørerne med” siger Frank Aagaard Andersen.

For yderligere information kontakt venligst Frank Aagaard Andersen eller Jørgen Dueholm på tlf. 38 14 57 00. Se endvidere resolutionmedia.dk for nærmere beskrivelse af Resolution.